ארגון מרחבי למידה עם ריהוט של ספייסבוק מביא תוצאות בשטח!

תוכן עניינים

כמומחה בחינוך, אני מאמין בתוקף שהגיע הזמן לבחון מחדש את ארגון מרחבי למידה שאינם כיתות לימוד, כמו ספריות. במשך זמן רב מדי, חללים אלה עוצבו עם שיקולי חיסכון במקום ובכסף כשיקולים כמעט בלעדיים. התקדמות הטכנולוגיה והכמות הגוברת של למידה עצמאית הנדרשת מתלמידים הביאו אותנו להבנה שספריות ומרחבי למידה אחרים יכולים וצריכים למלא תפקיד בולט יותר בתמיכה בחינוך התלמידים. משמעות הדבר היא לחשוב מחדש על העיצוב והפריסה של חללים אלה כדי להפוך אותם ליותר מזמינים, נוחים ומתאימים לצרכי הלימוד של תלמידים במאה ה-21.

ספייסבוק – ריהוט חדשני

חברה אחת שמובילה בתחום זה היא ספייסבוק. חברה זו מייבאת ריהוט חדשני וארגונומי למוסדות חינוך העומד בתקני הבטיחות המחמירים בישראל ובאירופה. פייסבוק מכירה בחשיבות של יצירת סביבת למידה בטוחה ומזמינה, ופיתחה מגוון רהיטים שנועדו לענות על הצרכים של תלמידים מודרניים. פתרונות אלה כוללים גישות חדשניות לריהוט כיתתי, כמו שולחנות וכיסאות מתכווננים לגובה, ריהוט מודולרי ותאי אחסון מובנים. על ידי אספקת מוצרים חדשניים אלה לבתי ספר ולספריות, ספייסבוק עוזרת להפוך מרחבי למידה לסביבות מרתקות ודינמיות התומכות בלמידה ומקדמות הצלחת תלמידים.

מרכב למידה יעיל

ישנם דברים נוספים אשר תומכים באפקט של הריהוט. כדי ליצור מרחבי למידה מזמינים ויעילים, חשוב לנקוט בגישה הוליסטית לעיצוב. זה אומר לשים לב לגורמים כמו תאורה, אקוסטיקה ואסתטיקה. באמצעות שילוב אור טבעי, למשל, ספריות יכולות ליצור מרחב פתוח ומזמין יותר המקדם תחושת רוגע ונינוחות. באופן דומה, על ידי שימוש בחומרים סופגי קול, ספריות יכולות ליצור סביבה שלווה וממוקדת יותר המתאימה ללימוד ולקריאה. ועל ידי שילוב אלמנטים כמו צמחים, יצירות אמנות ומקומות ישיבה נוחים, ספריות יכולות ליצור אווירה מושכת מבחינה ויזואלית ונוחה לסטודנטים.

בטיחות מעל הכל

כמובן שגם בטיחות היא שיקול קריטי בכל הנוגע לעיצוב וארגון מרחבי למידה. כל הרהיטים והציוד צריכים לעמוד בתקני בטיחות כדי למזער את הסיכון לתאונות ופציעות. הדבר כולל לא רק את הרהיטים עצמם, אלא גם כל ציוד אחר כגון מדפי ספרים, מחשבים וגופי תאורה. מתן דגש על בטיחות בעיצוב מרחבי למידה, בתי ספר וספריות עוזר ליצור סביבה שהיא לא רק מזמינה ויעילה, אלא גם בטוחה עבור התלמידים והצוות.

סטנדרטים גבוהים – כמו באירופה

כשיצא לי לראות  בתי ספר באירופה, לא הבנתי למה יש כזה פער בין הכיתות שלהם, שנראו כמעט כמו משרד היי טק, ובין הכיתות שלנו, שנראו כמו מסדר צבאי בישיבה. ההסבר שנתנו לי, ואשר במשך שנים קיבלתי כעובדה מוגמרת, היא שאין לזה תקציב. אבל ביה"ס המשיך לקנות את אותו הציוד וההבדל היחיד בין שולחן ישן וחדש הוא כמות המסטיקים שדבוקים לתחתית. כיום אני לא קונה את זה. כיום יש חברות כמו ספייסבוק, שמייבאות ריהוט אירופאי לכיתות ומוסדות לימוד במחירים שעומדים בכל תקציב ריהוט ובתקנים ישראליפ ואירופאיים.

אז עכשיו שריהוט אירופאי הוא בר השגה, הגיע הזמן לבחון מחדש איך אנחנו מארגנים את מרחבי הלמידה שלנו

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו