מה מותר לכלב לאכול – מה מותר, מה אסור, ומה עושים אם לכלב יש הרעלת מזון

תוכן עניינים

אחת הדרכים שאנשים אוהבים לפנק את הכלב שלהם היא באמצעות אוכל. כפי שבני אדם אוהבים להתפנק על אוכל טוב והרבה, כך הם בטוחים שכלבים אוהבים להתפנק. עם קערה מלאה באוכל או עם חטיפים שהם מגישים להם לפה.

בעיקרון זה נכון. ישנם כלבים שאוהבים להתפנק על אוכל ואפילו יודעים להעריך אותו. אחרת הם לא היו מבקשים עוד או לא היו מנסים להתחבר ולהתחבב על מי שנתן להם אותו. אך חשוב לדעת, שלא כל דבר מותר לכלב לאכול. חשוב לדעת מה מותר ומה אסור, ובאילו דרכים אמורים לבחור מזון מותאם ספציפית לכלבים.

יש חשיבות לשאלה מה מותר לכלב לאכול מכמה סיבות:

ראשית, להימנע ממצב בו נותנים לו משהו, שלנו נראה טעים ואיכותי, אך יכול לסכן את הכלב. בין אם זה בגלל שזה לא מתאים לכלבים באופן כללי, ובין אם זה בגלל שכלב מסוים לא יכול לאכול. זה יכול לנבוע מסוג גזע, גיל או מסיבה פרטנית שקשורה אליו באופן ספציפי.

שנית, אם יודעים מה מותר לכלב לאכול, אז אפשר למנוע מזרים שאינם יודעים, לתת לו לאכול דברים מסוימים. הדוגמא הקלאסית היא כמובן ילדים שנוטים לתת לכלב מאכלים פריטים שונים שאינם בהכרח מתאימים לו.

שלישית, באופן טבעי, אם יודעים מה מותר לכלב לאכול, אז נמנעים מלתת לו דברים שיכולים לסכן את בריאותו. לא מעט כלבים מגיעים לקליניקות של ווטרינרים כתוצאה מהרעלה, עקב צריכת מזון שאיננו מתאים לו. חשוב להבהיר, מדובר על פריטי מזון שאנחנו צורכים על בסיס קבוע, כי זה הם מתאימים לבני אדם, אך אינם מתאימים לכלבים.

מה אסור לכלב לאכול?

ישנם מרכיבים מסוימים שאסור בתכלית האיסור לתת לכלב לאכול. בין היתר, שוקולדים, אבוקדו, ענבים, עצמות מבושלות, שום ובצל, סוכר, מוצרי חלב, צימוקים, וכמובן אלכוהול.

ישנם מרכיבים שמותר לכלב לאכול, אך זה תלוי במבנה, בסוג ובאיכות. לדוגמא, פירות ללא חרצנים, נתחי בשר מבושלים, עצמות עור.

ישנם מרכיבים שכל כלב יכול לאכול ולעיתים אפילו זה הכרחי עבורם. למשל, שמן דגים, בשר, ירקות מבושלים. מעבר לכך, כל כלב יכול לצרוך מזון המותאם לכלבים, על פי גיל, משקל, מבנה גוף, וכן על פי צרכים רפואיים. היום ניתן למצוא שקי מזון לכלבים המותאמים ספציפית עבור כל סוג כלב בהתאם למאפיינים שלו.

מה עושים אם הכלב אכל משהו שהוא לא אמור לאכול?

במקרה שהכלב אכל משהו שהוא לא אמור לאכול, יש לקחת אותו מהר לווטרינר שיטפל בו. מאחר וטיפול במקרה כזה יכול להיות מאוד יקר, רצוי מאוד להיערך לכל מקרה שעלול להתרחש מבעוד מועד.

לשם כך, יש לרכוש ביטוח חיות מחמד אשר מספק כיסויים והחזרים כספיים לטיפולים ווטרינרים שונים, כולל טיפולים במקרה של הרעלת מזון מסיבה כזו או אחרת.

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו